Print
Friday, February 09, 2007

The London Times Gets It Wrong

Maybe they just wanted to have an ironic headline. Maybe they have plenty of Japanese clients buying ads. Maybe they just don't have competent journalists working for them anymore.

One thing for sure is the London Times cannot be relied upon to get the story right.

They went 180 Degrees off course on their latest report about the Sea Shepherd activities in the Antarctic Whale Sanctuary

The Times ran the following headline; WHALERS RESCUE ENVIRONMENTALISTS IN ANTARCTIC DRAMA

The story has no basis in fact or truth. The missing Sea Shepherd crewmembers were rescued by their own ship the Farley Mowat.

When the men went missing, the Farley Mowat was obligated to issue a distress alert and the Japanese whaling vessels were obligated to participate in the search. They did participate. Sea Shepherd crew would have done the same if the Japanese ships had lost a crewmember. However, to report that the Japanese had actually rescued the Sea Shepherd crew is blatantly false.

One would expect higher standards from a newspaper with the reputation of the London Times. We hope to see a correction.

If you would like to read the article, click here

Click here to learn more about Sea Shepherd's mission to save whales!